Téma:
A témához csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
Kattintson ide a belépéshez! Regisztrálni itt lehet.
A Fidelio.hu fórumszabályzata itt olvasható.
Új hozzászólás   Új téma


  1. 1411 12:48 2014.10.20
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    22-én Várdai István, 25-én Perényi MIklós lesz a partner. Az egyetem honlapja még nem követte a változást.

  2. 1410 12:20 2014.10.20
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Azt nem említettem, hogy Kristófék weimari fellépése a zeneszerző születésnapján kezdődő ünnepségsorozat (Liszt meets Liszt) keretében lesz, ahol az ottani és a budapesti társintézmények oktatói és hallgatói is szerepelnek, de lesz régizene is Kállayékkal, míg az október 25-i koncert a gálaelőadás lesz, bár az egyetem honlapja szerint  Fenyő László fog csellózni. 

  3. 1409 12:00 2014.10.20
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Nem csak azért mentem el a vasárnap délelőtti BMC-s fesztiválra, hogy újból meghallgassam Baráti Kristófot, de kíváncsi voltam az újabb kamarapartnerével, Fejérvári Zoltánnal műsorra tűzött Ravel-szonátára, nem sokkal a Pesti Vigadóban hallott után.

    Talán csak százhúszan lehettünk, pedig a terem kiváló: akusztika, formája, anyagai, felületei stb.

    A kiemelt mű előtt elhangzottakról is egy pár szót: Fauré csellószonátája más hangvételű, megszólaltatója most is végig magába rejtette érzelmeit, de hangszerének hangjaiból sugárzott az a belső tűz, ami érlelte a most is szép és egyre érettebb játékát. Partnere neki is az említett fiatal zongorista volt, itt nem annyira tökéletes összhangban, mint a Ravel-darabban. Az összhangban főleg a hangokra céloztam.

    Alekszej Ljubimov varázslatos két zongoraművel kápráztatott el: az elsőben, az orosz Galina Ustvolskaya (1919-2006) 5. szonátájában, szinte újból átéltem egy alpesi élményemet, amikor a nagy hegyek között rejtélyesen érkezett, majd lecsapott egy nyári vihar, és félelmetes hangjai és visszahangjai után lasasan elvonult, hogy visszatérjen a ragyogás, a nyugalom, az addigi élet.

    A másik darab a közel 80 éves ukrán Valentin Silvestrov modernebb műve volt; egy kubista szoborkompozíció vagy festmény elevenedett meg a szépen billentett vagy a nyitott fedélen át bal kézzel pengetett hangokkal,  kitűnő pedálozással, ahogy ez az alig 70 fölötti lenyűgöző, alázatos művész e műveket megfogalmazta és érthetően közvetítette felénk. Jó darabok, remek előadás!

     

    E hosszabb bevezetés után jött, amiért szinte bárhova érdemes elmenni, de a 28 km biciklizés is megérte a kb. 17 perces előadásért (bár nagyon örültem a kiegészítő zenéknek is, mint írtam). Az említettek miatt is a tegnapi jobban tetszett a múlt szombatinál, mert akár azonnal lemezre vehették volna a kifogástalan játékot, amiben a Kristófnál néhány évvel fiatalabb zongorista úgy játszott, mintha bevált partnere lett volna a hegedűsnek, pedig most játszottak először együtt, és arról sem tudok, hogy ezt a szonátát játszotta-e már koncerten.

    Az egész atmoszféra adott volt e két fiatal és e különleges szonáta találkozásának. Valamilyen ösztönös alázattal szólalt meg a két szólam, és olyan kamarázást produkáltak, amelyben  a hegedű ugyan előtérben volt, de végig érezni lehetett a zongora aláfestését, ha meg önállóan szólalt meg, tökéletes összhangban volt az is a művel. Hihetetlen érzékenységgel érezték egymást, és ez eredményezte ezt a kiemelkedő élményt. Sok (legalább tíz) partnerrel hallottam már Kristófot kamarázni, és közöttük Fejérvári Zoltán méltó helyre került, remélhetően további együttes fellépésekkel. Az említett szűkszámú hallgatók is így érezhették, mert a siker kirobbanó volt, Fejérvári megilletődve fogadta a - különben maximálisan megérdemelt - tapsokat és éljenzést! Kristóf játékát nem tudom elemezni, elmondhatatlan hatással van mindenkire, tömény zeneiség, tökéletes interpretáció, óriási élmény hallgatni előadásait.

     

    Kristóf legközelebb Weimarban lép föl két alkalommal az ottani Liszt Ferenc Zeneakadémián, és október 25-én a Ravel-szonáta is műsoron lesz, Szokolay Balázzsal. A másik darabban Brahms B-dúr trióját játsszák Várdai Istvánnal. Szívesen meghallgatnám a programot és megnézném Weimart.

     

     

    Carl August nagyherceg (1757-1828) szobra áll a téren

     

  4. 1408 20:42 2014.10.16
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    minél többször: csak egyszer :-)

  5. 1407 20:37 2014.10.16
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    A lejjebb említett leányfalusi program kitűnően sikerült: Jovián György kiforott és elgondolkoztató képei bemutatása után, mint számos más megnyitón is tapasztaltam, nívós muzsikával festtették alá az eseményt. Itt Baráti Kristófot kérték fel, aki a d-moll partita sarabande-jával kápráztatta el az őt addig még nem ismerő népes közönséget is a hangulatos és modern Aba-Novák Galériában.

    Az alapvető művészeti ágak (irodalom, zene, képzőművészet, tánc) kapcsolata közismert, emiatt is használtam a zenei aláfestés kifejezést, ahogy a magyarban több hasonló fogalom is erre utal.

    Debussytől szokták idézni, hogy „A zene ott kezdődik, ahol a szó hatalma véget ér.” vagy „A zene az egyetlen világnyelv, melyet bárki, bárhol megérthet.” Számos hasonló idézet ismert, és éppen Debussy volt az, aki 

    úgy festett a zenéjével, mint kortárs festőbarátai a saját kifejező eszközeikkel. Utóbbiak színekkel, ecsetvonásokkal, egy hegedűs pedig a vonójával produkál hasonlót, érzelmeinkre, szívünkre-lelkünkre hatóan. A fenti Debussy-idézettel szemben, a szavak hatalma utáni zene még is csak zeneszóval szólal meg, ahogy a hegedűszó és a szólam szavakban is használjuk. Több hasonlóság is van az oda-vissza kapcsolatokra: hangszín, hangok árnylata, mélysége és magassága, zenei szerkezetek, tónusok vannak, a megszólaló zene szinte kézzel foghatóan plasztikus stb.

    Az említett művészeti ágakból pedig számtalan példa a megzenésített versekre, festményekről és/vagy szobrokról írt költeményekre, zenei tárgyú képzőművészeti alkotásokra stb. Nagy kedvenceim ezek a művek.

     

    A megnyitót követő koncert a 100 éves és hangulatosan átalakított vendégházban volt (Székely Villa), a meghirdetettől kissé eltérő műsorral, 2 x 28 perces csodálatos örömzenéléssel. A záró Bartók-szonátához kapcsolódó Bach-szonáta (g-moll) után csak a d-moll partita chaconne-ja hangzott el, majd a legvégén ráadásként az E-dúr partita üdítő gavotte-ja. Utóbi három a decemberi-januári nagy sorozat anyagában is szerepel.

    Kristóf elbűvölően játszott. A Bach-szonáta adagiójával megadta az a minőségi szintet, amit végig tartott, és csak az egyes darabok, tételek hangulata fokozta ezt az érzelmi töltetet. A fúgában tökéletesen építkezett, a sicilianóban játékos, végül a gyors tételben virtuóz volt, végig kifogástalan játékkal. A chaconne egyedülálló előadásában, és tökéletességben csak néhány korábbi óriás fogható hozzá. Felfoghatatlanul érti és közvetíti ezeket a varázslatos alkotásokat, és tulajdonképpen e megszólaltatásokkal lesznek varázslatosak a kottában leírtak. 

    A Bartók-szonátát egyre többször hallhatjuk tőle, hiszen az idei év fordulójának két hónapjában ezt fogja legtöbbször játszani a nagy turnéján (december 8. és január 25. között 8 helyen lép fel a carnegies-debüt kapcsán, és ebből 7 alkalommal játsza el ezt az egyedülálló és nehéz darabot (Moszkvában, 6-szor Észak-Amerikában, végül a németországi Östringenben). A sokaknak disszonáns mű nekem egyre inkább kibomlik, és feltárul a jól megalapozott és felépített szerkezet, a káprázatosos részletek, rendkívüli összhatást eredményezve, mint Bartóka részben jóval korábbi vonósnégyeseiben.

     

    A siker kirobbanó volt, Krsitóf pedig most is szerény és alázatos, ahogy kell ezen óriások megszólaltatása alkalmával. Játéka mennyei és ördögi, az egyes darabok után néhány súlyos másodperc kellett, hogy visszazökkenjen körünkbe, mi pedig meg merjünk szólalni. Akár lehetett volna a világ legnagyobb pódiumainak bármelyikén - holott csak kb. 70 hallgatója volt egy kisebb teremben -, annyira elmélyülten játszott.

     

    Az említett nagy sorozatban bizonyára óriási sikere lesz, és addig is érdemes minél többször meghallgatni a január végéig tervezett 23 koncertből minél többször, hiszen számos esetben játszik itthon is - nagyzenekari , szóló- vagy kamaraesten. Legközelebb október 19-én d.e. 11 órakor a Várjon-Simon Kamarafesztiválon, a BMC-ben, ahol újból meghallgatható a Ravel-szonáta, de most Fejérvári Zoltánnal a zongoránál. Az egész műsor innen!

  6. 1406 20:44 2014.10.13
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

  7. 1405 18:33 2014.10.13
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Jegy már nem volt az október 11-i koncertre, de azért néhány széket üresen hagytak a tulajdonosai, de nem ez a lényeg. 

    Az 1396. beírásba tett képet rosszul választottam, mert még nem voltam a felújított épületben. Íme:

     

    A gyönyörű főlépcsőn a Költészet és a Szerelem között mentünk fel a nagyterembe, ahol - mint a kép is mutatja - az északi oldalra tették át a pódiumot, balra pedig egy szép folyosó nyílik Duna-parti kilátással. Utóbbira még visszatérek...

    Baráti Kristóf és Würtz Klára farncia szerzők szonátaestjére várt minket, a tavaly nyáron Pécsett felvett művek bemutatására. Debussy 1917-es, halálközeli g-moll darabja pasztellszínekkel és finom harmóniákkal adta a bevezetést, de sajnos ennek a műnek, főleg a lassú tételnek nem kedvezett a Vigadó korábban sem tökéletes akusztikája, hiába a hátsó és felső hangvetők. Néha szinte elenyésztek a hangok, pedig egyébre nem lehetett panasz.

    A tíz évvel későbbi Ravel-mű már ebből a szem(fül :)pontból is kifogástalan volt, így zavartalanul élvezhettük a szívet-lelket gyönyörködtető dallamokat ettől a két kiváló előadótól. Kristóf most is, de a záró Franck-szonátában is, oly könnyedséggel játszott, hogy csak a közlendő mélységeire és árnyalataira kellett figyeljünk, mint egy varázslatban, amikor felfoghatatlan az esemény háttere. A szünet utáni monumentális záró darab persze teljesen betöltötte az óriási teret, és a ráadásként eljátszott zárótétel a Debussy-szonátából most  jobban érvényesült. Talán emiatt is választották ezt közönség szünni nem akaró tapsaira.

    Partnere is nagyon magas színvonalon játszott, így együtt a világ ma legszebb hegedűhangja és a hol aláfestő, hol egyenértékű kiséret egy rendkívüli estét eredményezett. Legközelebb, december 6-án a Festetics Palota Tükörtermében lesznek hallhatók, ahol a már piacon lévő Brahms-szonátalemezük anyagát fogják előadni.

     

     

     

     

     

    Csak a sorok alatt említem meg a kissé ünneprontó fogadtatást a rendezők részéről: először nem tudták eldönteni, melyik a bal és a jobb oldal, majd a szünetben a fent említett folyosóra a baloldali szektorokból kiment kb. 40 vendéget érte kellemes majd kellemetlen meglepetés. A panoráma lenyűgöző volt, mivel az esti díszkivilágított budai oldal nagyon látványos volt, de annál érthetetlenebb egy rádióval ellátott szigorú őrszemélyzet kitessékelő viselkedése, aki - valamilyan felsőbb utasításra - szó szerint eltávozásra szólított fel a folyosóról, és bármennyire is értetlenkedtünk, el kellett hagyni ezt a teret, ami pedig egyértelműen a nagyterem szerves tartozéka. Ez "magánterület" közölte, és  idős embereket állított föl a kárpitozott puffokról, és ha ellenálltak volna, talán ki is vezette volna őket. Furcsa eljárás a nekünk 5000 HUF plusz kezelési költség mellett, de egyébként is!

    Javaslom, hogy zárják be máskor a magánterületre nyíló ajtókat!

    A koncert után, amikor szinte ugyanaz a 15-20 lelkes hallgató szeretett volna gratulálni a művészeknek, mint máskor máshol, az említett cerberus oda sem engedett be először senkit, amire eddig csak a felújított Zeneakadémiában volt példa, de itt aztán győzött a túlerő, és a renitens népség bement a "műszaki térbe". Kérem ezeket az elvetemült személyeket kitiltani e csodálatos intézményből, amihez ujjlenyomatot kell tőlük venni!

    Persze nem volt harag, csak értetlenség e furcsa gesztusok miatt. Együtt örülhetett néhány közelebbi hallgató a boldog művészekkel. 

     

    Kristóf legközelebb október 15-én Leényfalun lép fel: először ő fogja a nyitózenét adni Jovián György festő- és garfikusművész kiállításának ünnepélyes megnyitóján, majd egy órával később a közeli Székely Villában kb. 60-70 szerencsés hallgató előtt szólódarabokat fog játszani, nyilván a januári észak-amerikai turnéja jegyében. Most Bach d-moll partitája, a 2. Ysaÿe-hegedűszonáta és Bartók szólószonátája lesz a programban.

     

    Hogy képünk is legyen a dologról! 

  8. 1404 14:20 2014.10.11
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Ma este valószínűleg teltházas lesz a BK - WK kettős francia szonátaestje: már csak 31 hely látszik üresen a Pesti Vigadó térképén.

  9. 1403 21:35 2014.10.10
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Tisztelt Baráti Kristóf,

     

    látom, nem volt kibékülve Korcia Brahms-játékával (én sem).

    A ráadást viszont fantasztikusnak hallottam.  Szeretném tudni, Ön milyennek érezte? Létezik, hogy ennyire kétpólusú valakinek a játéka?

  10. 1402 10:36 2014.10.07
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Miket tudsz te! De tanulok, köszönettel.

  11. 1401 22:50 2014.10.06
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Semmi kétség, fiatal fővel is érett művész, és káprázatos tehetség.

     

    Véletlenül sikerült a képet kicsit eltorzítanom.:( Ha beteszel egy képet, ami túl nagy, a hozzászólás elküldése előtt klikkelj a képre, akkor négy négyzet jelenik meg a képernyőn, ami jelöli a betett kép négy sarkát, és az egyiknél fogva átlósan húzd összébb, és minden látható lesz. Utána küldd el.

  12. 1400 22:45 2014.10.06
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

  13. 1399 19:40 2014.10.06
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Kristóf csak beles a képmezőbe, hiszen pont annyit vág le a rossz program a beírás formázott részéből, amennyit a baloldali zöld kutrica elfoglal, vagyis közel 10 %-ot :-(

  14. 1398 19:36 2014.10.06
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Napok óta figyeltem a Bad Wörishofenben megítélt díj sajtóját, és ma éjjel meg is jelent egy beszámoló Kristóf játékáról (is) az

     

     

     

    hasábjain: Orosz éjszaka - Kirobbanó hangzás és Fülbemászó dallamok címmel (Franz Issingtől)

     

    A 2014. évi Fiatal Művész-díjat a kivételes képességű hegedűs, Baráti Kristóf, kapta.

     

    Frenetikus taps a kivételes hegedűsnek. Stefan Gabler (balra) tüntette ki a fiatal magyar hegedűst

    a Rupert-Gabler-Alapítvány díjával („Prix Young Artist of the Year 2014“, azaz a 2014. év Fiatal Művésze díjjal).

    A középen látható  Winfried Roch intendáns is együtt ünnepel a kitüntetettel.

     

    Egy másik képen a kirobbanó hangzással és dícsérőleg bemutatott zenekart látni, de elsősorban Baráti Kristófról írnak, és én is arra összpontosítottam.... 

     

    "Egészen magas színvonal", "észveszejtő", "egyedülálló" és hasonló örömteli felkiáltások voltak hallhatók és viharos taps tört ki. S mindez Baráti Kristófnak, a fiatal magyar hegedűvirtuóznak szólt, aki az "Orosz éjszaka" során valóban elvarázsolta a közönséget Stradivarijával. A Rupert-Gabler-Alapítvány a Paganini-Hegedűverseny győztesének idei grandiózus teljesítményét jutalmazta a

    "Prix Young Artist of the Year 2014“, azaz a 2014. év Fiatal Művésze-díjjal. Winfried Roch intendáns megjegyezte, hogy az 5.000 eurós pénzdíj segíthet a nemzetközi zenei életben való előlépésben.

    Ez a kivételes képességű hegedűs feltétlenül megérdemelte ezt a díjat, illetve összeget. A bulgár Mischa Damev vezényelte Törökországi Fiatalok Nemzeti Filharmonikus Zenekarának közreműködésével Baráti bensőséges magabiztosságát és harmóniaérzékenységét bizonyította a szólisztikus részekben. Úgy éreztem, hogy számára nem volt semmilyen manuális akadály, játékának technikai része szinte mellékesnek tűnt, vonóját maximális biztonsággal kezelte. Itt már nem lehet csak a tehetségről beszélni, hiszen egy érett művésszel találkoztunk, aki hihetetlen könnyedséggel játszotta a hosszú időn keresztül szinte eljátszhatatlannak mutatkozó legnehezebb részeket is, és Csajkovszkij mindössze 11 nap alatt komponált D-dúr hegedűversenyét bravúrosan és az "Ördög hegedűse" liszensz tulajdonosaként interpretálta.

     

     

    A továbbiakaban a zenekart és a karmestert dícsérte a szerző:

    Ein Hochgenuss für Auge und Ohr auch das mit teilweise explosiver Klangwucht operierende türkische Orchester. Schon in der Ouvertüre von Glinkas Oper „Rusian und Ludmila“ schöpfte es aus dem Vollen. Bei rasend und akkurat flitzenden Geigenbögen und kraftvollen Bläsertuttis sprühten nur so die musikalischen Funken. Grandios auch, wie das Ensemble nach Noten Mussorgskys „Bilder einer Ausstellung“ malte, wie es in Farben und Kontrasten schwelgte. Bestechende Spielkultur bescherte höchst musikalische Freuden. Dirigent und Orchester schienen das Werk neu erfunden zu haben. Als Belohnung für frenetischen Applaus spendierten sie den Besuchern des Festivals einen „Ohrenschmeichler“.

     

     

    Mi tudtuk és tudjuk, és örülünk, hogy egyre inkább így érzik mások is szerte a világban. 

    Gratulálok az ördöngös (ürdöngös) hegedűsnek, és örülök, hogy hallhatjuk játékát!

     

     

     

     

     

  15. 1397 11:01 2014.10.06
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Édesmindegy, meghallgatom. Még nem jutottam hozzá, mert lekötnek a Bachok.

    Muszáj szavakban is foglalni (amit lehet): Kristóf Bach-játéka ugyanolyan minőség, mint Gouldé a zongorán. Nem tudom, hány vonós mert valaha is kiállni egy Bach-szólóesttel, de talán az elképzelhető legnehezebb vállalkozás, így kevesekét koronázhatta siker. (Érdekes volna számba venni a legjobbak és Bach viszonyát szólóestek dolgában. Most ilyesféle történik.:)) Az összehasonlítás gyenge pontja a felvételek eltérő minősége. Kristóf hangszere gyönyörűen szól - szemben mások megkopott felvételeivel.

  16. 1396 11:06 2014.10.05
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Jó, hogy beírtad ezeket, bár ismerem a felvételeket és egyetértek a minősítéssel, de nem emiatt reagálok...

    Lejjebb sajnálattal írtam, hogy nem tudtam leutazni Szolnokra a szeptember végi Saint-Saëns hegedűverseny (a III.) meghallgatására Kristóffal, és bár tudtam, hogy hallottam tőle, nem találtam az itthoni koncertlapok között. Talán nem is játszotta korábban Magyarországon.

    Helyette meghallgattam és idéztem meg néhány nagyszerű felvételt, utóbb még Milsteinét is magamnak, de most a Bartók-hv behívása után ugrott fel a múlt decemberi moszkvai fellépésének felvétele, tehát azt hallottam a tubusról!

    Lenyűgöző, és ehhez a kitünő zenekar is hozzájárul! Az összes hivatkozott felett áll. Ez is, a többi is, nem véletlenek a kitüntetések!

    Tehát:

    1. tétel: http://www.youtube.com/watch?v=wzI-zSLcEU8

    2. tétel: http://www.youtube.com/watch?v=m7KR-kL0KyY 

    3. tétel: http://www.youtube.com/watch?v=H_FTzsVhlJk 

     

    Nekem ez a referencia-felvétel! 

     

    Legközelebb pedig szombaton (október 11-én 1/2  8-tól a Pesti Vigadóban) a három egyedülálló francia szonáta előadása Würtz Klárával, megidézve - a még nem hallott - új lemezük hangjait.

    S habár a fővárosiak talán ismerik a helyszínt, másoknak itt a megújított épület néhány képe; kíváncsi vagyok rá én is, mert ebben az állapotában még nem voltam benne.

    Ami sajnálatos, hogy ez a koncert nem szerepel a Fidelio Programkeresőjében..., pedig vannak még jegyek

     

    Az andantino is egészen elragadó! 

     

     

     

     

  17. 1395 22:37 2014.10.04
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    2011, Bach, Moszkva

    https://www.youtube.com/watch?v=D6l5KMeVF2U&list=PL715AD95906D9033E

    Nem hiszem, hogy létezik ennél feljebb.

  18. 1394 22:11 2014.10.04
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Béla Bartók: 2nd Violin Concerto

    http://youtu.be/NI9JpcQBkUQ

    http://youtu.be/YD9ryclv_ZE

    http://youtu.be/c16pdCu5U6U

    Lenyűgöző a mű is, a játék is.

  19. 1393 09:41 2014.10.04
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    Miközben képeket keresek a tegnapi díjátadásról, ami már az esti koncert előtt történt, találtam egy kapcsolódó hírt, miszerint a neves fürdőhelyen a kiemelt őszi komolyzenei eseménysorozat mellett egész évben magyaros zenével szórakoztatják az érdeklődőket. A Musica Hungarica évi 600 koncerten tart Bad Wörishofenben.

     

     

     

    Az együttes legidősebb tagja 62, a legfiatalabb 29 éves. A jobbról második Sári Szabolcs is csak 33 lesz most 10-én, és ő egy septetet is működtet néhány év óta, ahol saját szerzeményeit is játsszák. A 600 koncert elképesztő, többnyire napi három alkalommal, heti 23 órát muzsikálnak változatos műfajokból, és mindez a honlapon olvasható bővebben.

     

    Egyik előadásukat meg is lehet innen hallgatni, ahol éppen a legfiatalabb tagjuk szólózik, a közönség pedig jót szórakozik.

     

    Ha oda fogok utazni kurálni magamat, a Nemzetek Fesztiválja idején megyek 10 napra...

     

     

     

     

  20. 1392 19:02 2014.10.03
    -
     
    a hozzászólást még senki nem értékelte

    A helyszín belülről: http://www.bad-woerishofen.de/veranstaltungen/informationen-fuer-veranstalter/raumuebersicht-kurhaus/kursaal.html

     

Kiemelt cikkeink

Mészáros Máté: "Van ebben valami őrültség"

Mészáros Máté (fotó: Drucker Dávid)

Az Ultima Vez táncosával a Trafóban október 24-én látható Hinoki című koreográfiája kapcsán beszélgettünk. INTERJÚ

Mátyássy Áron: "Elnyomott nők nemcsak Irakban vannak"

Kritikus társadalmi helyzetben élő iraki nők küzdelmét mutatja be a Vígszínház Házi Színpadának legújabb előadása. INTERJÚ

Elhunyt Bretus Mária

Hetvenegy éves korában október 21-én hosszan tartó súlyos betegség után távozott az intézmény professor emeritája.

Aki a végén nevet

Lehet, hogy ma már elég az Andrássy útig elmenni, ha jó Cosìra vágyunk? KRITIKA

Bőröndben hevert a Monet-festmény

Az Esti tájkép című festményt a májusban elhunyt német műgyűjtő, Cornelius Gurlitt hagyatékában találták.

Elhunyt Pribojszky Mátyás

Citeraművészként az országban elsőként kapott hivatásos működési engedélyt, majd a ősi népi hangszert hangversenypódiumra emelte.

 

Programkereső

MIT HOL
 -TÓL   -IG 

Tisztelt olvasóink!

Megváltozott fórumszabályzatunk értelmében a jövőben a cikkektől független témák indítására nem lesz lehetőség. Megértésüket köszönjük.

A Fidelio szerkesztősége