Nagy Kriszta Liget Galériában megrendezett kiállítása két sorozatot mutat be, az egyik a 2013 óta készült Naplórajzok, a másik pedig az utóbbi évben készült Testreírás sorozat nagyméretű printjei.
Ahogyan az óriásplakátján, amely a "KORTÁRS FESTŐMŰVÉSZ VAGYOK" címet viselte, úgy a mostani sorozatában is arra a jelenségre játszik, hogy a művészet áru, aminek eladásához éppúgy szükség van reklámra. Ehhez most a fedetlen női testet használja: a saját testén tálalja azon gondolatokat, melyeknek magjává vált a feminizmus mai problémafelvetése. „Megfogalmazza saját aktuális feminista kiáltványát, és utat mutat korunk férfijának új szerepkörének megtalálásához. Azt vallja, a feminizmus következménye férfi és nő eltávolodása egymástól, és az elmagányosodás, amely világméreteket ölt. A nők felszabadulásának természetesen meg kellett történnie, azt, hogy a szabad nő nehezen találja meg helyét a férfiak világában, amelyben évezredek óta élünk, pedig csak egy problémának tartja, amit közösen kell megoldanunk férfiaknak és nőknek, egymásért" - olvasható a Liget Galéria ajánlójában.
A festőnő az alábbi videóban beszél új kiállításáról:
Nagy Kriszta a Magyar Képzőművészeti Főiskolán tanult 1991 és 1998 között. Előadói nevét az első női űrhajósról, a szovjet Valentyina Tyereskováról választotta. Több művészeti ágban is alkotott: a Tereskova nevű zenekarban a szándékos zenei amatőrséghez szókimondó, trágár szövegek járultak. Az extravagáns művész híres botrányairól, 2013-ban pornográfnak minősített kiállítását cenzúrázták a Kiscelli Múzeumban, tavaly pedig azzal keltett nagy feltűnést és váltott ki óriási vitákat, hogy 57 változatban megfestette Orbán Viktor miniszterelnök portréját, nagy összeget keresve velük.
A június 18-án nyíló Úgy szeretnék beszélni veled, mint férfi a férfivel július 16-ig tekinthető meg a Liget Galériában.