A kiállítás alapötlete az volt, hogy megmutassák, a páratlan tehetségű képzőművész a fotóművészet ikonja is volt - árulta el Violeta Andrés kurátor.
A málagai születésű alkotó nemcsak rendkívül fotogén volt, de ennek teljességgel tudatában is volt, sőt, játszott is ezzel az adottságával
- mondta, hangsúlyozva, hogy Picasso az elsők között ismerte fel a fénykép hatalmát, saját imázsát ennek megfelelően uralta és tudatosan irányította.
Andrés szerint ezt az elméletet támasztja alá az is, hogy míg tucatnyi fényképész örökíthette meg otthon vagy a műteremben, az csak keveseknek adatott meg, hogy nem pózolva, hanem valóban elmélyült munka közben láthassák és spontán fotózhassák. Ilyen "kiválasztott" volt élettársa Dora Maar, aki fotósorozatot készített Picassóról 1937-ben párizsi műhelyében, amikor egyik leghíresebb és megrázóbb művén, a Guernicán dolgozott. Most Barcelonában ezekből is látható néhány - tette hozzá.
Picasso, a fényképész tekintete című tárlaton olyan fotográfusok munkái láthatók mint például a magyar származású Brassai, Robert Capa, valamint Henri Cartier-Bresson, René Douglas Duncan, Herbert List, Man Ray, Arnold Newman és Edward Quinn. A kiállítás másik érdekessége, hogy a mintegy száz darabos gyűjteményben Pablo Picasso (1881-1973) által készített, saját magát ábrázoló fényképeket is bemutatnak.
A szeptember végéig megtekinthető tárlaton helyet kaptak olyan rajzok, festmények, szobrok, amelyek fel-feltűnnek a fényképeken. Köztük szerepel néhány eddig nagyközönségnek be nem mutatott műalkotás is.
A kiállítás plakátjára a neves francia fotográfus, Robert Doisneau 1952-ben készült portréját választották, amely A kéz vonalai: Pablo Picasso Vallauris-ban címet viseli.
A fotón Pablo Picasso szemből, két tenyerével egy ablak üvegének támaszkodva szerepel. Ez volt az első kép, amelyen a művész az azóta védjegyévé vált kék-fehér csíkos pulóverben látható.